4. august 2011

Jeg elsker min vilje

I dag til middag spiste jeg måske en smule usundt, fik nemlig brasekartofler men jeg brugte olie, men da kl. blev omkring 15 tiden, var jeg bare mega sulten igen, og T som er min kæreste gik og spiste foran snotten på mig. Så jeg tænkte når jeg ikke kan tillade mig at spise det han spiser, tager jeg mig et æble. Og det slukkede da sulten for en stund.


Til aftensmaden havde min mor lavet en ny ret, og nøjs det smagte godt og mere vil have mere, som i jo nok ved. Men, men, men jeg holdte mig til min ene potion som jeg plejer. Og ellers så sagde jeg til mig selv, at hvis jeg ville have mere, så måtte jeg spise noget mere salat, som jo også hørte med til aftensmaden. Men så var jeg pludselig ikke sulten mere. :) Jeg håber bare min vilje vare ved.



Jeg vil sige tak til alle mine venner/veninder/familie for det er dem som får mig til at forsætte. :)

3 kommentarer:

  1. Jeg misunder din viljestyrke!.. Jeg kunne godt bruge lidt.. Kender alt for godt til at "mere vil have mere"!.. Men hvor er det bare flot, at du stopper ved en portion! ;D Det er svært, når maden er god! ..Tyra (Banks) sagde engang, at hun også bare spiste og spiste, men så kom de der badedragtbilleder ud af hende og så tænkte hun, at nu kunne det godt være hun skulle stoppe med al det mad.. så hun spiste mindre.. hun spiste stadig det hun havde lyst til, men måske bare kun én bid af hver ting, for bare lige at smage på det.. det er jo tit smagen man har lyst til og ikke mad som sådan.. ;)

    SvarSlet
  2. Misundelse er en grim ting.. :) Jeg har også rigtig svært ved det mange gange, men jeg prøver tit at forstille mig hvordan jeg gerne vil se ud, imens jeg spiser mad og så tænker jeg på hvordan jeg kommer til at se ud hvis jeg ikke stopper. Jeg tror det er mine forestillinger om hvordan det kan blive både på den ene og den anden måde.

    Charlotte jeg har et skide godt råd til dig, prøv den side der hedder madlog.dk Du kan oprette en prøveprofil først for at se om det er dig, men eller koster det lidt at være medlem, men du kan jo selv lige se om det er noget for dig. Jeg bruger siden og syntes den er fantastisk, fordi du ved hvad du må spise af kalorier og når dit kalorieforbrug er opbrugt, må du ikke spise mere. Og hvis du se dyrker motion oveni er der noget der hedder bonus kalorier, men det nytter ikke noget at bruge dem, hvis du vil tabe dig, men det hænder engang imellem jeg bruger lidt bonus, hvis jeg selvfølgelig har dyrket motion, kommer an på hvad vi skal have at spise.

    Men prøv det, det er da forsøget værd, og så find din vilje frem, så kommer du langt.

    Selvom man er træt og ikke gider osv. så tag dig selv i det alligevel kom ud og røre dig en hel masse, så kan du stort set spise hvad du har lyst til, bare du taber flere kalorier end du indtager. :) Jeg taber ca. 1 kg om ugen.

    Og hvis du så har lyst til noget sødt eller chips eller noget i den stil, så tag en banan da den sødere eller spis nogle nødder/agurk stænger/gulerødder eller what so ever. Det giver den der knasende fornemmelse som chips gør.. Anret det lidt lækkert på en tallerknen, det styrker motivationen.

    Håber du kan bruge det til noget, du er i hvert fald altid velkommen til at spise hvis der er noget du er i tvivl om eller har lyst til at spørge mig om eller bare har lyst til at snakke.

    Du kan også kigge på Charlotte bircow´s hjemmeside, hun har mange spændende dvd´er som er meget indspirende.

    Knus og kram

    SvarSlet
  3. Spørge istedet for spise.. :) Man kan alle lave stavefejl.. :D

    SvarSlet